Helga Deenplein Stadsgidserij verkleind
Helga Deenplein - Foto Ingrid Schoonen-Verhoof
Activiteit 23 en 30 april 2022 om 13:00 uur

Stadswandelingen Oorlog, Bevrijding en Herdenken door Stadsgidserij Tilburg

Op zaterdag 23 en zaterdag 30 april om 13:00 uur kun je deelnemen aan een wandeling van de Stadsgidserij Tilburg. Zo leveren ze een bijdrage aan het project Oorlogsslachtoffers in Tilburg dat in de maanden april en mei in het Tijdlab (Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg) centraal staat.

Graag nemen ze je vanuit de LocHal mee om te ontdekken wat er in Tilburg van de oorlog, de bevrijding en de herdenking nog terug te vinden is. Zo loop je langs de synagoge en de Helga Deen tuin, maak je kennis met de toenmalige Joodse school en de school van meester Bezems, neem je een kijkje in de ‘oorlogskapel’ O.L.V. ter Nood om tenslotte in de herdenkingstuin bij onze oorlogsmonumenten te eindigen. Onderweg wordt letterlijk en figuurlijk stilgestaan bij verschillende struikelstenen en luister je naar verhalen over heldhaftige en minder heldhaftige stadsgenoten. Verhalen die niet verloren mogen gaan en overduidelijk aangeven dat bepaalde geschiedenissen zich nooit meer mogen herhalen.

Praktische informatie:

Wanneer: 23 en 30 april van 13:00

Startpunt: TijdLab in de LocHal

Aanmelden: Je kunt je voor beide wandelingen opgeven via emailadres reuver@stadsgidserij.nl

Geef bij uw aanmelding wel duidelijk aan of u zich opgeeft voor de wandeling van 23 of 30 april.

Kosten: De kosten bedragen 5 euro per persoon, ter plekke te voldoen