Jaarverslag
Straatnaamwandeling in Armhoef
Nieuws 23-04-2024

Jaarverslag 2023

Stadsmuseum Tilburg beschouwt zichzelf als makelaar tussen erfgoed, identiteit en de inwoners van de gemeente Tilburg, waartoe ook Berkel-Enschot, Udenhout en Biezenmortel behoren.

‘Is het erfgoed van de stad Tilburg of zijn alle inwoners van Tilburg de dragers van erfgoed, ongeacht afkomst of nationaliteit? Stadsmuseum Tilburg neemt het laatste als uitgangspunt. We zien hedendaagse maatschappelijke opgaven dan ook als een uitdaging om het diverse erfgoed van inwoners van stad, wijk en dorp bespreekbaar te maken. Thema’s als duurzaamheid en culturele diversiteit dagen ons uit tot dialoog en kennisdeling, met respect voor ieders tradities en geschiedenis.’ Aldus Petra Robben, hoofd ad interim Stadsmuseum Tilburg in het voorwoord van het jaarverslag 2023.

Stadsmuseum Tilburg werkte in 2023 aan zeer veel erfgoedprojecten in de gemeente. Je leest erover in het jaarverslag 2023. Dit verslag is in een totaal nieuw jasje gestoken, samen met de jaarverslagen van de andere instellingen van Stichting Mommerskwartier.

Je leest het jaarverslag van Stadsmuseum Tilburg online.

Of bekijk het jaarverslag van de gehele Stichting Mommerskwartier.