Winkelinterieur Particuliere collectie
Winkelinterieur uit Berkel-Enschot – particuliere collectie
Nieuws 18-05-2022

Laatste plaatjes en boeken Berkel-Enschot te koop!

'Een prachtig geel blauw boek dat samengesteld is door personen die hart hebben voor Berkel-Enschot,' zo stelt een dorpsbewoner in het weekblad De Schakel. Vanaf maart konden inwoners bij de Jumbo Denissen sparen voor historische plaatjes. De actie is sinds 26 april gestopt en ondanks onderlinge uitwisselingen en een ruilmiddag zijn er nog steeds mensen naarstig op zoek naar plaatjes. Zaterdag 21 mei kunnen de laatste plaatjes én nog enkele boeken gekocht worden voor respectievelijk vijf cent per plaatje en tien euro voor een leeg boek met weliswaar een complete set plaatjes.

De dorpsgenoot die anoniem wenst te blijven schrijft dat de spaaractie verbroedering gaf, onder andere omdat inwoners voor elkaar op pad gingen om plaatjes te ruilen. Daarbij bleken er gulle gevers die in ruil voor enkele plaatjes meteen een aantal dubbele beschikbaar stelden. Zelfs voormalige dorpsbewoners die inmiddels buiten Berkel-Enschot wonen, vroegen aan hun oud-dorpsgenoten om voor hen een boek vol te maken.

Want het boek vol, dat kan! Er zijn nog plaatjes en er zijn nog enkele lege boeken beschikbaar. De kleine vergoeding komt ten bate van de clubkas van Heemkundekring De Kleine Meijerij die het boek maakte samen met Stadsmuseum Tilburg. Op zaterdag 21 mei as. is er van 11.00 tot 14.30 uur gelegenheid om de plaatjes en/ of boeken te kopen in de hal van De Bibliotheek Berkel-Enschot in Ons Koningsoord.

Dank aan Heemkundekring De Kleine Meijerij, Stadsmuseum Tilburg en Jumbo Denissen: een geweldig initiatief, een prachtig boek!

- Een inwoner van Berkel-Enschot