Nieuws 16-04-2016

Pensionering hoofd Stadsmuseum Tilburg Ronald Peeters

Op 15 april 2016 nam Stichting Mommerskwartier afscheid van Ronald Peeters (1953) in de huidige functie van hoofd Stadsmuseum Tilburg. Hij gaat genieten van zijn pensioen.

Gedurende 41 jaar bekleedde hij diverse functies binnen de stichting. In 1975 begon Ronald als archivaris bij het Gemeentearchief, later Regionaal Historisch Centrum Tilburg. Van 2004 tot 2007 vervulde hij een dubbelfunctie van gemeentearchivaris én hoofd Stadsmuseum Tilburg. Vanaf 2007 richtte hij zich geheel op het Stadsmuseum, dat vaak van zich liet horen, veelal op een pop-up manier. Ook was Ronald zeer nauw betrokken bij de oprichting van de musea Peerke Donders Paviljoen en Vincents Tekenlokaal.

Voor het vele werk dat Ronald Peeters verrichtte, werd voor genodigden een afscheidsreceptie georganiseerd op vrijdag 15 april in de studiezaal van Regionaal Archief Tilburg. Daar werd Ronald verrast: hij ontving van burgemeester Noordanus de Tilburgse legpenning.