IMG 20240615 1239526142 scaled
SMT00631 1 Stadsm Tlb
Nieuws 29-08-2024

Vacature Programmamaker (Post)koloniaal verleden van Tilburg

In de afgelopen jaren was Stadsmuseum Tilburg betrokken bij het onderzoek van Rosemarijn Hoefte (Koninklijk Instituut voor Taal-, Land- en Volkenkunde) naar het koloniaal verleden van Tilburg. De resultaten en verhalen van geïnterviewde inwoners zijn opgeschreven in het boek 'Een Westers beschavingsoffensief, sporen van het koloniaal en postkoloniaal verleden van Tilburg'. Stadsmuseum Tilburg kreeg vervolgens de opdracht van gemeente Tilburg om een publieksprogramma te organiseren met deze publicatie als uitgangspunt.

Wij zijn op korte termijn op zoek naar een:

Programmamaker (Post)koloniaal verleden van Tilburg

Voor gemiddeld 24 uur per week voor de duur van een jaar

Als programmamaker werk je nauw samen met de betreffende erfgoedgemeenschappen in Tilburg en de programmamaker van het TijdLab (De Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg).

Jouw taken

• Het opzetten en uitvoeren van een wijk- en dialooggericht programma voor volwassenen over het (post)koloniaal verleden van Tilburg (bijvoorbeeld via bibliotheken en wijkcentra).
  • Het doorontwikkelen van een stadswandeling met als thema het (post)koloniaal verleden van Tilburg.
  • Het ontwikkelen en uitvoeren van een educatief programma voor scholieren op ROC’s.

Planning

Vanaf oktober/ november 2024 tot en met september/ oktober 2025 organiseer je deze activiteiten om de resultaten van het onderzoek te delen met het brede Tilburgse publiek. In de laatste twee maanden 2025 evalueer je de activiteiten en maak je een verslag.

Jouw specificaties

Jij bent creatief en hebt een groot hart voor (lokaal) erfgoed en publieksparticipatie. Je bent bereid je te verdiepen in de publicatie ‘Een Westers beschavingsoffensief’ en deze als uitgangspunt te nemen voor bovengenoemde taken. Nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied, zoals erfgoed in relatie tot inclusiviteit en / of publieksparticipatie volg je op de voet. Daarbij ben je zelfstandig, betrokken, leergierig en flexibel. Je werkt graag in een team. Ook ben je handig met digitale middelen en actief op sociale media.

En verder:

• Heb je een HBO werk- en denkniveau met een relevante afgeronde opleiding, bijvoorbeeld richting cultuurgeschiedenis of een erfgoedopleiding zoals de Reinwardtacademie.
  • Verdeel je gemiddeld 24 uur per week over de tijden waarop de programmering plaatsvindt, overdag en ’s avonds, in weekenden en vakantieperiodes.

Klantgerichtheid, resultaatgerichtheid, (cultureel) ondernemerschap en samenwerken. Dat zijn competenties die wij bij al onze medewerkers zoeken, spreekt dit je aan?

Wat kun je van ons verwachten?

Stadsmuseum Tilburg biedt haar nieuwe medewerker een interessante functie met veel afwisseling in een inspirerende werkomgeving. Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar. Je arbeidsvoorwaarden zijn conform de Museum cao. De functie is gewaardeerd op schaal 8, waarmee het salaris bij een 36-urige werkweek afhankelijk van leeftijd en ervaring minimaal € 3.111,- en maximaal € 3.951,- bruto per maand bedraagt. Daarnaast ontvang je 8% vakantiegeld, 3,4% eindejaarsuitkering en 194,4 vakantie uren (per 1 januari 2025 201,4 uren) (op basis van 36 uur) per jaar. Wanneer je meer dan 12 kilometer enkele reis moet reizen naar je werklocatie kom je in aanmerking voor een tegemoetkoming in je reiskosten. Je pensioen wordt ondergebracht bij het ABP.

Stadsmuseum Tilburg wil een inclusief museum zijn voor iedereen. Daarom stellen wij ons tot doel gelijkheid en diversiteit binnen onze organisatie te bevorderen. Wij nodigen alle geïnteresseerden van harte uit te reageren.

Interesse?

Wil je ons team graag komen versterken, leuk! Wil je eerst nog meer informatie? Neem dan contact op met Petra Robben, via 06 532 684 37 of petra.robben@stadsmuseumtilburg.nl. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met de HRM afdeling via 013 549 45 15 of HRM@mommerskwartier.nl.

Graag ontvangen we je sollicitatie bestaande uit een cv en korte motivatie uiterlijk 20 september 2024 via vacature op werkenbijmommerskwartier.nl. De gesprekken vinden plaats op woensdag 25 september 2024.