Kenneth Vers Babel
Keti Koti activiteit in de Bibliotheek LocHal
Activiteit Zaterdag 17 juni 2023

Dialoogmiddag Keti-Koti met een lezing van Kenneth Vers Babel

Dialoogmiddag Keti-Koti met een lezing van Kenneth Vers Babel.

Voor het tiende achtereenvolgende jaar wordt in Tilburg de Keti-Kotimaand georganiseerd. In deze maand vinden activiteiten plaats in aanloop naar het Keti-Kotifeest op 1 juli, de viering van de afschaffing van de slavernij in het Koninkrijk der Nederlanden op 1 juli 1863-1873, dit jaar 150 jaar geleden.

Op 30 juni worden de offers herdacht die slaafgemaakte voorouders hebben gebracht. Een dag later, 1 juli Keti-Koti, wordt de vrijheid gevierd.

Dialoogmiddag

Op 17 juni 2023 organiseert het Comité 30 juni-1 juli in samenwerking met For Our Community een dialoogmiddag in de Bibliotheek LocHal. We starten met een lezing van Kenneth Vers Babel, afro-theoloog en geestelijk verzorger. Daarna gaan we met elkaar in dialoog aan de hand van een aantal thema’s.

Datum: 17 juni 2023

Locatie: Kennismakerij in de Bibliotheek LocHal

Tijd: 13:30 -16:00 uur (inloop vanaf 13:00 uur met koffie en thee)

De toegang is gratis, maar graag aanmelden via de knop hieronder

Deze activiteit is een onderdeel van verschillende activiteiten in de maand juni rondom Keti-Koti.

Het TijdLab is een samenwerking tussen De Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg.

Het Comité 30 juni-1 juli organiseert nog meer activiteiten rondom Keti-Koti in de maand juni. Kijk voor alle activiteiten op hun website.