Foto 5 Keti Koti lezen op woensdag liggend
Activiteit 7, 14, 21 en 28 juni 2023

Keti-Koti: Samen lezen en luisteren in de LocHal

Voor het tiende achtereenvolgende jaar wordt in Tilburg de Keti-Kotimaand georganiseerd. In deze maand vinden activiteiten plaats in aanloop naar het Keti-Kotifeest op 1 juli, de viering van de afschaffing van de slavernij in het Koninkrijk der Nederlanden op 1 juli 1863-1873, dit jaar 150 jaar geleden.

Op 30 juni worden de offers herdacht die slaafgemaakte voorouders hebben gebracht. Een dag later, 1 juli Keti-Koti, wordt de vrijheid gevierd.

Lezen en luisteren in de LocHal:

Op de eerste verdieping in de LocHal staat in de maand juni een collectietafel met boeken over koloniaal verleden, diversiteit maar ook Caribische literatuur en is er ruimte om samen te lezen.

Op woensdag 7, 14, 21 en 28 juni 2023 leest het Comité 30 juni-1 juli, samen met de AntiRacismeGroep en samen met wie dat wil van 14:00 tot 15:00 uur op de westkant van de Kennismakerij in de Bibliotheek LocHal. Iedereen is welkom om aan te sluiten en mee te lezen of te luisteren.

Data: 7, 14, 21 en 28 juni van 14:00 tot 15:00 uur

Locatie: Bibliotheek LocHal in de Kennismakerij West

Toegang is gratis, aanmelden is niet nodig.