SMT00336 ETSEN 09 foto Jan Stads LR
Activiteit dinsdag 2 juli 2019 om 19:30 uur

Lezing kunsthistorica Carla van Bree ‘Stadsgezichten in de schilderkunst’

Het TijdLab (Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg) organiseert op dinsdag 2 juli om 19:30 een lezing door kunsthistorica Carla van Bree over ‘Stadsgezichten in de schilderkunst’. Aanleiding is de tentoonstelling Tilburgse Stadsgezichten in het Tijdlab. De toegang tot deze avond is gratis. Wel graag tevoren aanmelden.

Tilburg, schôônste stad van ’t laand, war? Dat hadden kunstenaars ook in de gaten. Prominente plekken, zoals de Heikese kerk, zijn vereeuwigd in verf, maar ook gewone straten met de wevershuisjes. Tot op de dag van vandaag is de moderne industriestad een inspiratiebron.

Met die stadsgezichten bevindt Tilburg zich in goed gezelschap: stadsgezichten en topografie zijn onderwerpen die al sinds de middeleeuwen in de schilderkunst voorkomen. In deze lezing gaat Carla van Bree in op het stadsgezicht in de schilderkunst in het algemeen en de stijlen waarin de Tilburgs schilderijen gemaakt zijn.

Praktische informatie
Je bent welkom op dinsdag 2 juli om 19.30 uur in het TijdLab (Bibliotheek LocHal).  De toegang tot deze avond is gratis. Graag vooraf aanmelden via TijdLab@bibliotheekmb.nl.

Deze avond maakt onderdeel uit van het programma Stadsgezichten in beeld en taal’ en wordt georganiseerd door het TijdLab (Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg) in samenwerking met partners van Erfgoed Tilburg.