Rent a Sister
Activiteit 11 en 16 november 2021

Rent a Sister - Brabants Kloosterleven - VOL

Het kloosterleven in Brabant kent een lange geschiedenis en in dit Brabantse kloosterjaar zien en horen we meer en meer over het werk en leven binnen kloostermuren. De nieuwsgierigheid naar wat zich in deze kloosters afspeelt is groot want voor velen is dit kloosterleven omgeven met vragen. Vragen als, ‘waarom en hoe treed je toe tot een kloostergemeenschap’, ‘hoe ziet het dagelijkse leven er uit’, ‘wat voor kleding wordt er gedragen’ en ‘zuster, kunt u ook… of mag u ook…..’.

Rent-a-Sister

Ben jij ook nieuwsgierig of benieuwd naar het antwoord op deze en meer vragen? Op 11 en 16 november organiseert het TijdLab (Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg) samen met de Zusters van Liefde een samenkomen waarin twee van de zusters aan de hand van objecten vertellen over hun leven en werk als kloosterzuster. Een unieke gelegenheid om hun verhalen te horen en hen persoonlijk te ontmoeten. Vragen staat vrij.

Praktische informatie

Datum en tijd 11 november van 10.30 tot 12.00 uur en 16 november van 14.00 tot 15.30 uur (met een kopje koffie/thee bij ontvangst)

Locatie StemmingMakerij in de Bibliotheek LocHal (eerste verdieping)

Kosten geen

Aanmelden kan niet meer

2021 is uitgeroepen tot het Brabants Kloosterjaar waarin we verhalen vertellen over het religieuze leven in Noord-Brabant. Het TijdLab (Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg) ondersteunt het kloosterjaar en staat in het najaar in het teken van het ‘Tilburgse Kloosterleven’. Hierbij wordt samengewerkt met de Zusters van Liefde in Tilburg, gevestigd aan de Oude Dijk. In het TijdLab kun je via een kleine expositie kennismaken met hun werk en leven.

Het concept Rent-a-Sister is ontwikkeld door kunstenaar Judith Kuijpers.