Meisjesschool Van Heutszstraat 1952 658641
Meisjesschool aan de Van Heutszstraat 1952
Simon vd Stel straat 1995 Multivision en Partners TLB023000938 003
Spelende kinderen in de Simon van der Stelstraat, 1995 - foto Multivision & Partners
Feest Antonie van Diemenstraat 1945 Frans van Aarle 14312
Feest in de Antonie van Diemenstraat 1945 - foto Frans van Aarle
Activiteit 12 september 2023

Wandeling door de Armhoefse Akkers met aandacht voor straatnamen

Wie was Van der Stel? Ken jij het verhaal van Van Heutsz? Benieuwd naar de persoon Maetsuijcker? Allemaal namen die je in onze mooie wijk Armhoefse Akkers tegenkomt. Maar waarom kozen ze bij de bouw van onze wijk voor straatnamen met een koloniale achtergrond?

Op dinsdag 12 september 2023 ben je uitgenodigd om mee te lopen met een wandeling door de Armhoefse Akkers, waarin historicus Hans van den Akker uitleg geeft bij de straatnamen in de wijk. Hij vertelt over de levenslopen van deze historische personen. Ook geeft hij een tijdsbeeld van de eerste helft vorige eeuw en plaatst dat in een historisch kader. Vervolgens bespreken we wat we gezien en gehoord hebben onder het genot van een drankje in de Pelgrimhoeve.

De gemeente Tilburg, Stadsmuseum Tilburg en de Buurtraad zijn benieuwd naar wat jij als inwoner van de wijk van de straatnamen vindt. Welke uitleg is er bij de namen nodig? Wat zou daar dan in moeten staan en hoe laten we dat zien in de straat? We horen het graag!

Praktische informatie:

Dinsdag 12 september van 19:00 tot 21.00 uur

Startpunt: Pelgrimhoeve, Pelgrimsweg 27.

Maximaal aantal deelnemers: 20

Deelname is gratis, maar wel graag even aanmelden via de armhoef.eventbrite.nl of stuur een e-mail naar: info@stadsmuseumtilburg.nl

Meer weten? Neem dan contact op met Tamira Waszink 06-10962197