Foto lezing Piushaven 1930 RAT
De Piushaven in 1930 - collectie Regionaal Archief Tilburg
Foto lezing Piushaven 1974 RAT
Piushaven, handelsonderneming Van Raak 1974, fotograaf Lambach Gemeente Tilburg, collectie Regionaal Archief Tilburg
Activiteit Donderdag 19 oktober 2023

Lezing over de 100-jarige Piushaven

In oktober 2023 wordt er in het TijdLab aandacht besteed aan de Piushaven, die 100 jaar bestaat. Er is een kleine expo en de interactieve installatie van Bob Driessen en Sophie Tooten is te zien. Hierbij wordt deze lezing georganiseerd.

Wil je weten hoe de Piushaven zich ontwikkeld heeft van industriële haven tot het bruisende gebied dat de Piushaven nu is? Kom dan naar de lezing in de Kennismakerij van de LocHal.

De Heemkundekring Tilburg geeft op 19 oktober een lezing over de geschiedenis van de Piushaven. De lezing wordt gegeven door Dick Janssen.

Vooraf, of na afloop kun je de mini-expo in het TijdLab met de interactieve installatie van Bob Driessen bekijken.

Praktische informatie:

Datum:

Donderdag 19 oktober 2023

Tijd:

- inloop van 19:30 tot 20:00 uur, met koffie en thee

- lezing van 20:00 tot 21:00 uur

- nazit tot 21:30 uur

Locatie:

LocHal (Burgemeester Brokxlaan 1000 in Tilburg) in de Kennismakerij

Meld je nu aan via onderstaande knop.