Erfgoedroute logo
Erfgoedroute Gasthring
Nieuws 02-12-2021

Erfgoedroute door het Goirke en Spoorzone

In 2021 ontwikkelde Stadsmuseum Tilburg een erfgoedroute, die op de fiets en wandelend gedaan kan worden. Deze route in een deel van Tilburg werd ontwikkeld voor Talent Event 013, waarbij T-Primair, CiST, Factorium Cultuurmakers en Ontdekstation013 betrokken waren. Docenten in het primair onderwijs konden door middel van de route kennis maken met leerrijke plekken en talentgebieden in Tilburg.

Het Stadsmuseum had speciaal voor dit Event een wandel- en fietsroute uitgezet. Het idee erachter was om leerkrachten in het kort de verhalen mee te geven over plekken en gebouwen in de stad. Plekken waar je vaak achteloos aan voorbij wandelt of fietst.

Wil je de route zelf ook wandelen of fietsen? Je kunt hem hieronder downloaden. De route begint en eindigt bij het TextielMuseum en voert langs het gebied van het Goirke en een deel van de Spoorzone.

Deze routes zijn een voorbeeld van het educatieve maatwerk dat Stadsmuseum Tilburg levert, naast de doorlopende leerlijn erfgoededucatie.