Jeh get dvd
Activiteit afgelast door coronamaatregelen

Documentaire over Jehova's getuigen onder nazi-terreur

Hitlers poging om Jehova’s uit te roeien is een vrijwel onbekend gebleven deel van de oorlogsgeschiedenis.
Jehova’s Getuigen werden tijdens de Tweede Wereldoorlog fanatiek vervolgd. Zodra de nazi’s aan de macht kwamen, verboden zij alle religieuze activiteiten van de geloofsgemeenschap. Het verbod werd massaal overtreden wat leidde tot arrestaties. Vervolgens kregen de gelovigen de keus: een afzweringverklaring tekenen en onmiddellijk in vrijheid gesteld worden of trouw blijven aan het geloof. Dat laatste betekende deportatie naar een concentratiekamp. Zo'n 60 procent tekende niet. Velen overleefden de oorlog niet.

Deze documentaire gaat NIET door in verband met maatregelen coronavirus.

Het is onderdeel van het programma ‘Tilburg 75 jaar vrij! / Wat is vrijheid’, georganiseerd door het TijdLab (Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg) in samenwerking met AntiRacismeGroep Tilburg.

Bekijk ook de andere activiteiten in deze cyclus