Dialoogkaart 02
Nieuws 12-03-2021

Meedenken tekstbord standbeeld Peerke Donders

De meningen zijn verdeeld. Sinds 2018 is het standbeeld van Peerke Donders in het Wilhelminapark in opspraak. Sommigen pleiten voor behoud van het beeld, anderen willen het aanpassen of verplaatsen en weer anderen pleiten voor een tekstbord. Tot nu toe is er geen concrete tekst.

Vanuit het TijdLab (Bibliotheek LocHal en Stadsmuseum Tilburg) organiseren we online bijeenkomsten. Er hebben er al drie plaatsgevonden en er volgen nog twee sessies waarbij we met elkaar praten over het standbeeld. Regelmatig komt het door de gemeente beloofde tekstbordje ter sprake. Bij deze vragen we dan ook het publiek om mee te denken en een voorstel te doen.

Denk je mee over een tekst voor een bord bij het beeld van Peerke Donders? Stuur je postadres naar Stadsmuseum Tilburg en je krijgt een kaart toegestuurd. Vul deze in en stop hem in de brievenbus van de LocHal, ten aanzien van het TijdLab. Je kunt hem ook opsturen naar TijdLab / Bibliotheek LocHal, Burgemeester Brokxlaan 1000, 5041 AA Tilburg. Wil je geen kaart invullen, maar heb je wel een voorstel voor een tekst, dan stuur je die ook naar Stadsmuseum Tilburg.

De medewerkers van het TijdLab verzamelen de voorstellen en overhandigen deze aan gemeente Tilburg. Daarbij wil Stadsmuseum Tilburg de kaarten inscannen en opnemen in de collectie ‘immaterieel erfgoed’. Daarmee wordt inzichtelijk gemaakt hoe een grotere groep Tilburgers anno 2021 denkt over een tekstuele uitleg bij het standbeeld. Hiervoor hebben we je toestemming nodig. Geef aan of je kaart zichtbaar mag worden op de website van Stadsmuseum Tilburg.

Stuur een mail en geef je postadres. Dan sturen wij een kaart!